Stalker? Eeee scarynyaa!

Photobucket

Hi selamat pagi. Yaa selamat pagi. Sebab aku start menulis ni pun masih pagi. Lagi berapa minit ja nak masuk tengahari. So kira pagi jugak. Hikhik. K dah stop mengarut. Kembali kepada tajuk. Stalker? Stalker tu apa? Sapa dah tau okay. Sapa yang taktau tu, meh cheq nak bagitau. Stalker  tu sebenaqnya datangnya daripada perkataan stalk which means mengintip. Stalker pulak maksudnya pengintip. *Ehh betul ka tu?* Lebih kurang macam tu laa. Mengintip tanpa pengetahuan orang yang diintip. Alaa. Takkan tak pernah dengar? Orang selalu cakap "Semalam aku stalker fb dia" <--- Nate. Ayat ni salah. Supposed to be "Semalam aku stalk fb dia" Contoh situasi: Hang dah putus dengan bf/gf hang. Hang nak tau sangat khabar dia tapi malu nak tanya. So hang pun buka la profile dengan harapan hang akan dapat info pasal dia. Tak faham lagi? K. Contoh lain: Hang ada berkenan dekat sorang minah/mamat ni. Hang nak tau dia tu dah berpunya ka belum tapi hang malu nak tanya. So hang buka la semua acc social network dia untuk dapatkan jawapan.  Haaa. Macam tu lah. Faham kan?

K sambung balik. Dalam diam tak diam, selama ni ada yang memerhati. Dan kami (Aku, Nuha, Mek, Ila) taktau pun dia siapa. Kisahnya bermula bila ada satu acc twitter ni tweet pasal kami.  Dia pulak guna panggilan nama yang lain dari lain macam kebiasaan orang panggil kami. Cuma Ila dengan Mek ja yang kekal dengan nama panggilan tu. Aku dengan Nuha? Dia panggil aku Jay. Nuha pulak dia panggil Nurul. Aku yakin tuan acc tu budak poli jugak. Pelik. Mana ada orang panggil aku Jay dekat poli. Jay tu panggilan membe zaman sekolah ja. Kat poli orang panggil Shiffa okay Shiffa. Lembut ja. SHIFFA, *K melalut, Bila nak habis kalau gini. Leww -.-*

Acc tu guna twithandle nama @DonLejar. *Boleh klik terus dekat nama tu kalau nak pergi dekat acc dia* Dalam tweet-tweet dia semuanya cerita pasal kami. Dari first tweet sampai la last. Setiap tweet-tweet dia seolah-olah macam ada cctv dekat badan kami. Dia tau gerak-geri kami. Selain tu, *ceewahh selain tu baqhang* Selain tu, tweet-tweet dia jugak macam penuh dengan imaginasi. Setiap dari kami ada watak masing-masing yang dia create. Aku taktau nak syak siapa. Sebab memang tak jangka sesiapa langsung. K ada la syak sorang tu. Tapi bila fikir balik, bukan jugak. Sebab bukti takda. Klu tu ada, tapi still jugak bukan orangnya. Hidup jadi macam tak syok pulak bila dapat tau ada yang memerhati, Haishh. Kalau hampa tak scary ka bila stranger dok update pasal hampa dok buat pa kat mana dan sebagainya. Scary bukan? Sat aku printcreen sikit. 



Dalam tweet dia, dia paling banyak mention nama Mek. Taktau kenapa. Dia obses dengan Mek barangkali. Tapi dalam masa yang sama dia tulis dekat bio dia "Nurul ilhamku" And Nurul tu pulak Nuha. Apa benda ni? Apa semua ni? Siapa stalker tu sebenarnya?  Hmm. Hidup tak tenang dibuatnya ):

Dear stalker,
Udah-udah lee. Jangan la buat macam ni. Annoying siaa. Hentikan imaginasi hang yang entah apa-apa tu. Ce cari benda berfaedah sikit untuk dibuat. Takda kerja stalk hidup orang -.- 

Terima kasih kerana sudi membaca (:

0 Penghuni Bumi :

Post a Comment